Fit jagielnik z truskawkami

Pyszne i zdrowe ciasto z kaszy jaglanej z owocami, na gorące i chłodne dni.

Nie wiem, czy wy też tak macie, ale czasem chodzi za mną ciasto ;) a ze teraz są upalne dni, to najlepiej gdyby poza tym, ze będzie zdrowe, lekkie i smaczne, mogło być podawane na zimno. I o to jest - jagielnik! Ciasto z ugotowanej kaszy jaglanej, o konsystencji nieco budyniowej, podobne do sernika, a z dodatkiem ulubionych owoców to cudo.

Składniki:

  • woreczek kaszy jaglanej (100 g)
  • 2 łyżki mąki kokosowej (możesz użyć innej np. pełnoziarnistej albo owsianej)
  • szklanka mleka (krowiego albo roślinnego)
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 2 jajka
  • odrobina ekstraktu waniliowego lub 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 łyżki erytrytolu lub ksylitolu
  • szczypta proszku do pieczenia lub sody oczyszczonej
  • owoce - mogą być świeże truskawki, maliny itd lub suszone np. żurawina.

Przygotowanie:

Kaszę najpierw zalej gorącą wodą, przepłucz w niej i odsącz. Teraz kaszę zalej wodą, dodaj 1/2 szklanki mleka i gotuj, aż napęcznieje. Odcedź, wyciągnij z woreczka i pozwól chwilę ostygnąć. Teraz za pomocą blendera zmiksuj kaszę na gładką masę. Dodaj jajka, mąkę, resztę mleka, olej, ekstrakt waniliowy, erytrytol i proszek do pieczenia. Wszystko dokładnie wymieszaj. Możesz sobie znów pomóc blenderem. Masę przenieś do formy. Na wierzchu ułóż owoce. Ciasto włóż  do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz 60-70 min.

Smacznego

Podobał Ci się post?

PODOBNE

  • Dieta

    Pudding chia

    Deser idealny - słodki, zdrowy, pożywny, syty i pełny wartościowych składników. W upalne dni staje się doskonałym zamiennikiem lodów. 

  • Dieta

    Baton daktylowo - orzechowy, czyli pomysł na zdrowe słodycze

    Szukasz pomysłu na zdrową, fit, słodką przekąskę? Wypróbuj przepisu na batony, które zrobisz łatwo i szybko sama w domu. A w dodatku bardzo smakują dzieciom :)

  • Dieta

    Placek potreningowy

    Dla efektów ćwiczeń bardzo ważny jest posiłek potreningowy, który po nim zjesz. Każdy szuka różnych wariantów i nowych pomysłów. Dziś jeden z nich - placek węglowodanowo białkowy.

Obserwuj mnie na

Instagram

O mnie

Monika Wieczorek

Z zawodu architekt z zamiłowania doświadczony instruktor fitness, trener personalny i początkujący dietetyk. Maniaczka wszelkich form aktywnego spędzania wolnego czasu. Prywatnie żona i mama równie aktywnej córeczki.

Newsletter

Zapisz się do newsletter aby być na bieżąco z nowościami oraz wydarzeniami na fitpassion.pl.


Zapisując się do newslettera otrzymujesz:

  • regularne zestawienie nowości na moim blogu
  • darmowe porady dietetyczne
  • wyjątkowe przepisy kulinarne

Współpraca

Do tej pory współpracowałam m.in. z takimi markami jak: