Aktywność fizyczna w ciąży

Jaki trening wybrać? Co ćwiczyć? Czy w ogóle można uprawiać sport będąc w ciąży?

Odkąd tylko pamiętam zawsze byłam aktywna fizycznie. Kiedy dowiedziałam się, że jestem w ciąży szukałam długo informacji o tym co i w jaki sposób mogę ćwiczyć, bo oczywiste było dla mnie, że ruszać się muszę. Ilość informacji była znikoma, wszędzie pisali tylko, że ruszać się trzeba, ale za przykład podawali spacery, pilates i jogę dla kobiet w ciąży albo basen. A ja potrzebowałam czegoś więcej! Znalazłam artykuł o biegaczkach trenujących w ciąży - odetchnęłam z ulgą, gdyż okazało się, że skoro dotychczas biegałam, nie musiałam z tego rezygnować. Dni zaczęły robić się coraz chłodniejsze, więc zainwestowałam w domową bieżnię :) 

No ale to dalej nie wszystko, zastanawiałam się co z ćwiczeniami, co z fitnessem, co z zumbą? Zapytałam lekarza... Pani doktor choć początkowo była przerażona intensywnością mojego trybu życia, (ponieważ z dzieckiem wszystko było w porządku) w końcu powiedziała, że nie powinnam rezygnować z dotychczasowego stylu życia. Miałam tylko wsłuchać się w siebie - gdyby tylko zaczęło się dziać coś co odbiegało od normy, miałam przerwać trening i odpocząć. No i czasem pojawiały się zawroty głowy, czy duszności, ale większości przypadków jednak mojej córce podobało się gdy mama ćwiczyła, bo ona odczuwała delikatne bujanie i moje treningi przesypiała :) Tak więc prowadziłam i uczestniczyłam w zajęciach fitness do końca 8 miesiąca ciąży. Jedyne z czego zrezygnowałam to podskoki oraz ćwiczenia z dużym obciążeniem.

Jeśli jesteś w ciąży, a dotychczas byłaś osobą aktywną fizycznie, nie rezygnuj ze swojej aktywności! Możesz trenować aż do samego rozwiązania, jedyne o czym musisz pamiętać to WSŁUCHAJ SIĘ W SIEBIE. Jeśli będzie sie działo coś niedobrego, Twoje ciało da Ci o tym znać: bólem, brakiem sił, zawrotami głowy, dusznością - nigdy nie lekceważ tych symptomów! Pamiętać też musisz, aby w ciąży podczas treningu pić więcej wody niż normalnie.
Jeśli dotychczas nie uprawiałaś żadnej dyscypliny sportu, ciąza to nie jest dobry czas by zacząć... Najlepszą aktywnością dla Ciebie będą wówczas spacery na świeżym powietrzu lub specjalne zajęcia dla kobiet w ciąży.

Pamiętaj, że aktywność fizyczna pomoże nie tylko Tobie w powrocie do formy sprzed ciąży, ale także służyć będzie Twojemu dziecku. Udowodniono naukowo, że dzieci kobiet aktywnych fizycznie (umiarkowanie oczywiście) są lepiej dotlenione, niż tych, które nie uprawiają żadnej aktywności. 
Bardzo cieszyło mnie, gdy pod koniec ciąży klientki na fitnessie zaczęły sobie uświadamiać, że ciąża to czas kiedy także można być bardzo aktywną :)

Podobał Ci się post?



PODOBNE

  • Ciąża / Dziecko

    Karmienie piersią - to boli

    ... czyli prawda o tym, czego w prost od nikogo się nie dowiesz. 

  • Ciąża / Dziecko

    Jak uniknąć baby blues

    ... i przetrwać pierwsze miesiące po porodzie

  • Ciąża / Dziecko

    Bo każda ciąża jest inna i jedna drugiej nierówna

    Czy muszę dorównać ciążom celebryckim, zachwycać w ciąży swoim widokiem, imponować treningami i w miesiąc po porodzie wrócić do formy?!

Obserwuj mnie na

Instagram

O mnie

Monika Wieczorek

Z zawodu architekt z zamiłowania doświadczony instruktor fitness, trener personalny i początkujący dietetyk. Maniaczka wszelkich form aktywnego spędzania wolnego czasu. Prywatnie żona i mama dwóch aktywnych córeczek.

Newsletter

Zapisz się do newsletter aby być na bieżąco z nowościami oraz wydarzeniami na fitpassion.pl.


Zapisując się do newslettera otrzymujesz:

  • regularne zestawienie nowości na moim blogu
  • darmowe porady dietetyczne
  • wyjątkowe przepisy kulinarne

Współpraca

Do tej pory współpracowałam m.in. z takimi markami jak:

banner